Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Leszczydole-Nowinach

07-202 Wyszków

tel: (29) 679-14-66, 7424842

Łódź-miasto kontrastów

Dnia 13 czerwca uczniowie klasy 4 i 5 wraz z opiekunami p.Iwoną Ochmańską, p.Anetą Godleś, p.Marzeną Buźniak i p.Eweliną Błońską odwiedzili Łódź, która została przyjęta w 2017 roku do Sieci Miast Kreatywnych UNESCO jako Miasto Filmu.

Przygodę w Łodzi rozpoczęliśmy od odwiedzenia pomników kota Filemona i Bonifacego, które zostały odsłonięte w ramach cyklu "Łódź Bajkowa" i znajdują się przed wejściem do Muzeum Kinematografii. Na placu przed obiektem mogliśmy przyjrzeć się również rekwizytom pochodzącym z filmu "Kingsajz". Zobaczyliśmy też Państwową Wyższą Szkołę Filmową, Telewizyjną i Teatralną im.Leona Schillera.

W dalszej części naszej wycieczki wyruszyliśmy w podróż śladami fabryk i fabrykantów. Dowiedzieliśmy się jakie były początki przemysłu włókienniczego w Łodzi i którzy fabrykanci mieli największy wpływ na rozwój miasta. Podziwialiśmy pochodzące z XIX/XX wieku  i wykonane z czerwonej cegły budynki dawnych fabryk, mieszkań pracowniczych. Obecnie wiele z nich odnowiono i wykorzystano jako mieszkania, lofty, hotele, restauracje. Spacerowaliśmy jedną z najdłuższych ulic handlowych w Europie - ulicą Piotrkowską.

Odwiedziliśmy nowo otwarte Orientarium Zoo. Pomimo deszczu, miło spędziliśmy czas oglądając akwarium, w którym nad głowami pływały nam m.in. płaszczki i rekiny. W wybiegach zewnętrznych spotkaliśmy słonie, pingwiny, surykatki, tygrysy.